レクサス 星ヶ丘の奇跡
今回読んだのは「No.1トヨタのおもてなしレクサス星ヶ丘の奇跡」です。
This time I read "No.1 Toyota Hospitality Lexus Hoshigaoka Miracle".
車は部品精度や静粛性など製品が良いというイメージです。
The image of a car is that the product is good in terms of parts accuracy and quietness.
また、販売店として購入時のサプライズなど何となく噂は聞きますが改めて読んでみました。
Also, as a retailer, I heard some rumors about surprises at the time of purchase, but I read it again.
この本を読んで新たに感心した3点はコレ!
Three new points that impressed me after reading this book are these!
・お店の前を通るすべてのレクサス車にお辞儀をする警備員
Security guard bowing to all Lexus cars passing in front of the shop
→見返りを求めず愚直に周りに配慮し感謝することの大切さが結果に!
The result is the importance of being honest and grateful
to others without asking for a reward!
・無料駐車+無料洗車と高価な物だが価値が高い
Free parking + free car wash and expensive but high value
→他にはないサービスを工夫する
Devise a unique service
・自分が真剣に+苦労し克服た経験があると人の悲しみもわかる。
f you have the experience of seriously + struggling and overcoming,
you can understand the sadness of others.
→「思いやりの心」は自分が幸せ(健康)でなければ、相手の事まで気が回らない
"Compassionate heart" does not care about the other person
unless you are happy (healthy)
日々の業務を着実に実施しつつ、改善をしていくということを愚直に行う当たり前のことを高いレベルで行っているお店という事ですね!
It's a shop that does the obvious things at a high level, doing honestly to make improvements while steadily carrying out daily work!
今年も残り2か月、皆さんは今年の目標は達成しましたか?目の前の事も大切ですがチャレンジ精神をもって今日も頑張りましょう!
With two months left this year, have you achieved your goals for this year? The things in front of you are important, but let's do our best today with a spirit of challenge!
ではまた!
See you!